Ggreen irodaberendezés logo
EN DE
a jövő irodája
2019. január. 30

A mesterséges intelligencia már a spájzban van, avagy az iroda jövője

Nem is olyan rég az iroda berendezésének fő kérdése az volt, hogy hova fér el a fénymásoló. Persze bizonyos szempontból már ez is arra mutatott, hogy a technológiai fejlődés jelöli ki az irányokat. Mára azonban tovább kell lépnünk ezen a szinten. Lássuk, hogyan befolyásolják az új eszközök az iroda jövőjét:

 

Tárgyaink titkos élete

Napjaink egyik gyakran emlegetett kifejezése az Internet of Things (IoT, a dolgok internete). Alapkoncepciója szerint a mindennapi használatban lévő elektronikai eszközeink egymással összekötve, nélkülünk is tudnak kommunikálni. Az internetes kapcsolatnak köszönhetően adatokat cserélnek, távolról is működtethetőek, és optimalizálni tudják saját működésüket.

A szolgáltatások terén ez azt jelenti, hogy a világítás, fűtés, légkondicionálás egy központból irányítható, akár egy alkalmazott telefonjáról is. További lehetőségeket is jelent, nemcsak hogy teljes mértékben ellenőrizhető lesz az iroda, de a működési költségeket is csökkenthetjük az IoT eszközökkel.

 

internet of things

 

Mobilitás

A legtöbb iroda még mindig a fix számítógépes munkaállomások és kábelrengeteg világába ragadt. Az idők azonban változnak, az okostelefonoknak, laptopoknak, tableteknek és okos óráknak köszönhetően az alkalmazottak ma mobilabbak, mint valaha gondoltuk volna. Ha a dolgozók függetlenné válnak a drótoktól, az iroda hasznosítható területe megnő.

A virtuális iroda

A virtuális valóság (VR) és a kibővített valóság (AR) technológiák új értelmet adnak a konferenciahívásoknak. A VR konferenciatermek lehetővé teszik a dolgozók számára, hogy leüljenek egymással, és együttműködjenek a kollégákkal és ügyfelekkel, függetlenül attól, merre vannak épp a világban.

Ezen túlmenően az AR intelligens szemüvegek vagy headset-ek lehetővé teszik, hogy az alkalmazottaknak keze ügyébe helyezzünk minden olyan eszközt, applikációt, fájlt, amire szükségük van.

 

virtuális iroda

 

Robotolás helyett robot

A gyors technológiai fejlődés és folyamatos innováció oda vezet, hogy hamarosan az asszisztensek helyébe is a mesterséges intelligencia lép. A folyamat elkezdődött, máris terjedőben van a „voice assistant” (szó szerint hang-asszisztens), ami nem keverendő össze a virtuális asszisztenssel. Utóbbi egy embert takar, aki távolról segíti munkánkat. Előbbi pedig technológiai alapú, mint egy applikáció a telefonon. Éppúgy segít a rutinfeladatokban, foglalásokban, találkozók megszervezésében, megrendelések leadásában, kutatási feladatokban, amiket jelenleg még többnyire emberi erőforrás végez. A mesterséges intelligencia egyre több otthonban is megtalálható már. Mobil applikációk, operációs rendszerek sora használja fel.

A mesterséges intelligencia fáradhatatlan, a nap 24 órájában rendelkezésre áll. Előre lát minden szükségletet, és megoldja a problémákat. A robotasszisztensek globális piacán 2024-ig évi 35%-os növekedést jósolnak (Global Market Insights Inc.) Különböző típusai vannak:

Az intelligens személyi asszisztens, vagy más néven automata személyi asszisztens olyan szoftver, ami segít az alapvető feladatokban, és természetes nyelvet használ. Szöveggel vagy hanggal lehet irányítani őket. Képesek online megkeresni a felhasználó kérdésére a választ. A smart asszisztens különböző szolgáltatásokat nyújt, intelligens hangszórókkal. A virtuális digitális asszisztens automatizált szoftver applikáció vagy felület, amelyek írott szöveg vagy beszéd megértésével segítik a felhasználó munkáját. A chatbotok az emberi beszélgetést szimulálják. Sok cég használja már őket az ügyfélszolgálatban, az alapvető kérdések megválaszolására, és csak szükség esetén kapcsolják az élő alkalmazottat. A voice assistant olyan digitális asszisztens, amely hangfelismerést, beszédszintézist és természetes nyelvi feldolgozást (NLP) használ. Nevében is utal rá, hogy hang alapon kommunikál, egy ébresztő szó hallatán lendül akcióba. Bekapcsolja a fényeket, zenét játszik, online rendel. Az otthonunkon és az irodán kívül az autókban, a kiskereskedelemben, az egészségügyben és a telekommunikációban is segítségünkre lesz.